Certificat digital (ACA)

Des de l'1 de desembre del 2005 el col·legi ofereix als seus col·legiats el certificat digital de l’advocacia (ACA). Amb la certificació digital i la signatura electrònica, podem cobrir diferents necessitats de seguretat bàsica, simplificar tràmits i gestions, facilitar l’accés a un seguit de prestacions que ajudaran a l’exercici diari de la professió i reduir al mínim la necessitat de desplaçaments físics.

Els advocats col·legiats, actualment, ja poden acreditar-se amb els certificats emesos per l’ACA a diferents administracions públiques, com ara l’Agència Tributària i l’Administració oberta de Catalunya (cat365). Aquesta certificació els permet de fer el següent:

• Identificar-se davant de tercers.
  • Evitar la suplantació de la identitat.
  • Signar documents electrònicament que assegurin la procedència i autor.
  • Protegir la informació transmesa per assegurar-ne la integritat i la confidencialitat.
  • Acreditar la data d’emissió i de recepció del missatge.
  • Tenir eficàcia probatòria (garantia de la recepció del destinatari, com a prova de la transmissió efectiva d’un contracte, comunicació, demanda, etc.
  • L’autoritat de certificació de L’advocacia (ACA).

Amb el certificat digital de l’ACA, del CGAE, es pretén que tots els advocats puguin acreditar la seva condició lletrada amb el suport físic que representen els nous carnets (per mitjà del xip que s’incorpora a la targeta). També podran gaudir d’un conjunt de serveis telemàtics i, especialment, operar a través d’Internet amb les diferents administracions i, en especial, amb l’Administració de justícia a través de l’emissió i recepció de comunicacions segures, certificades electrònicament amb plena validesa jurídica.

Serveis

Redabogacia és un portal d’accés de serveis segurs al qual es podrà accedir mitjançant el certificat digital ACA.

Comunicacions d’intervenció professional.

Cens general col·legial.

Generació de volants  de presó (Es poden aconseguir per Internet, ja que els col·legis de procedència i de destí són informats i els funcionaris de les presons poden verificar els volants).

Noticies d’actualitat del món jurídic.

Com s’ha de sol•licitar el carnet.

1. S’ha de sol·licitar el certificat digital al Col·legi a l’adreça electrònica:  Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.  o al telèfon: 938893343

2. Els interessats seran citats personalment per assistir a l’activació del certificat digital, i immediatament firmaran un contracte de prestació de serveis de certificació digital que imprescindiblement el col·legiat haurà d’acreditar amb el DNI original i vigent.

3. Amb l’activació del certificat digital i la generació de claus privades i públiques, s’entregarà el KIT, que inclou un CD-ROM d’instal·lació i un lector de targetes.

Marc jurídic

Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica

Directiva 1999/93/Cem, de 13 de desembre, segons la qual s’estableix un marc comunitari per a la signatura electrònica

Accés al registre