COMUNICAT ICAVIC INCIDENTS OCURREGUTS 1-O

COMUNICAT URGENT SOBRE ELS INCIDENTS OCORREGUTS EN LA JORNADA 1-O

Davant dels lamentables fets ocorreguts ahir,  durant la celebració de la jornada de l’1 d’octubre a diferents punts de Catalunya, i veient la intolerable i injustificada actuació dels cossos de la Guàrdia Civil i Policia Nacional,  l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Vic condemna enèrgicament la violència exercida pels mateixos contra la població catalana que, única i pacíficament pretenia expressar la seva llibertat d’expressió i l’ exercici dels seus drets més fonamentals.

Dita actuació policial repressiva vulnera clarament els drets fonamentals d’expressió, opinió, reunió i exercici del dret de vot, que tristament en ha fet recordar temps obscurs del passat.

Volem expressar la nostra solidaritat i afecte amb totes les persones ferides i esperem i desitgem la seva ràpida recuperació. També volem expressar un sincer reconeixement per l’actitud exemplar, cívica i pacífica mostrada per la societat catalana aquests dies, i especialment durant la jornada d’ahir.

Per  tot això, l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Vic  no pot romandre aliè a aquests fets i no quedarà inactiu davant dels mateixos, i decidirà en les properes hores les accions que emprendrà en defensa del nostre marc democràtic i dels drets fonamentals de tots els ciutadans que han estat vulnerats pels cossos policials de l’Estat Espanyol de forma totalment il·legítima, abusiva i desproporcionada, vulneració intolerable en un Estat democràtic i de Dret.

Vic,a 2 d’octubre de 2017

Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Vic